Orkla Care lanseeraa kymmeniä uutuustuotteita joka vuosi. Tuotekuvaston kokoamisesta tuli Granon Datacloud-automaatiotyökalun avulla huomattavasti helpompaa ja nopeampaa.
Orkla Caren valikoimiin kuuluu valtava määrä henkilökohtaisen hyvinvoinnin, terveyden ja haavanhoidon tuotteita sekä kotitalouden puhdistustuotteita. Tunnettuja Orkla Caren brändejä ovat esimerkiksi Möller, Jordan, Erittäin Hieno Suomalainen ja Bliw.
– Bränditalona lanseeraamme pitkin vuotta kymmeniä uutuustuotteita. Tuote-esite on yksi myyntimme tärkeimmistä työkaluista, ja uudistamme sitä jatkuvasti. Tarvitsimme työlästä prosessia helpottamaan työkalun, joka tekee esitteen rakentamisesta helpompaa ja nopeampaa, mutta mahdollistaa samalla visuaalisesti laadukkaan kokonaisuuden. Granon Datacloud, markkinointimateriaalien
automatisointityökalu, oli meille tähän juuri sopiva ratkaisu, kertoo Orkla Caren markkinointiassistentti Raili Aarnio (kuvassa vasemmalla).
Datacloudin avulla viimeisimmät tuotetiedot saa kopioitua tuote-esitteeseen automaattisesti, ja tietoihin tehdyt korjaukset siirtyvät esitteeseen suoraan. Myös tuotekuvat ohjautuvat Orkla Caren omasta materiaalipankista Datacloud-järjestelmään automaattisesti. Näin esitteiden kokoaminen sujuu sutjakammin, ja aikaa ja rahaa säästyy.
– Aikaisempaan työskentelytapaamme verrattuna uusi järjestelmä on tuonut meille lisää joustavuutta ja parantanut projektinhallintaa. Jo ensimmäisen kuvaston kohdalla on nähtävissä selvä kustannussäästö, toteaa Orkla Caren myyntikoordinaattori Päivi Sandén.
Juttu on julkaistu alun perin 19.11.2018 ja sitä on päivitetty 16.10.2023.